1398/11/03 در ساعت 12:29:00

پاکسازی پوست به روش طبیعی

اهمیت دادن به زیبایی پوست یکی از مهمترین فاکتورهای جذابیت به شمار می‌رود که در این میان، پاکسازی پوست یکی از شروط اصلی آن است.

پاکسازی پوست به روش طبیعی

اهمیت دادن به زیبایی پوست یکی از مهمترین فاکتورهای جذابیت به شمار می‌رود که در این میان، پاکسازی پوست یکی از شروط اصلی آن است.
مسلما نمی‌توان از تاثیر بسیار زیاد سلامت و شادابی پوست بر زیبایی , اعتماد به نفس افراد چشم‌پوشی کرد. همچنین مهم‌ترین بخش در جوان به نظر رسیدن نیز، سلامت پوست است. به همین دلیل همواره باید از پوست نگهداری کرد تا بتوانیم طراوت و شادابی را در آن حفظ کنیم. به همین منظور روش‌های مختلف و لوازم آرایشی و بهداشتی متنوعی کشف و تولید گشته‌اند و با تبلیغات‌های گسترده و قیمت‌های گزاف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. ولی برخی روش‌های بسیار ساده برای پاکسازی پوست وجود دارد که با رعایت آن‌ها میتوان جوانی را به پوست خود هدیه کرد.

پاکسازی پوست


در این نوشته به توضیح برخی از این روش‌های بسیار ساده ولی موثر می‌پردازیم. البته لازم به ذکر است که همواره برای ‌آنکه نتیجه‌ی خوبی از روش‌های درمانی داشته باشیم باید در استفاده از آنها ممارست داشته باشیم.
روش‌های پاکسازی پوست
یکی از دلایلی که سبب آسیب به پوست می‌شود؛ مسدود شدن منافذ پوست است. این عامل سبب می‌شود که سلول‌های پوستی نتوانند به خوبی تنفس کنند. بنابراین این موضوع سبب ایجاد لک‌های پوستی و آکنه و انواع جوش می‌شود و به مرور زمان همین موضوع، چین و چروک‌های پوستی را ایجاد می‌کند. درنتیجه یکی از روش‌های موثر برای زیبایی و طراوت پوست، جلوگیری از انسداد منافذ پوستی است که این مهم با انواع روش‌های پاکسازی پوست محقق می‌گردد.
یکی از این روش‌ها بخور دادن پوست است که باید دوبار در هفته و هربار به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه انجام شود. این روش سبب مرطوب کردن پوست و باز کردن منافذ مسدود شده می‌شود. همچنین با این روش، چربی‌های اضافی پوست از این منافذ باز شده، خارج شده و از بروز آکنه و انواع جوش‌ها جلوگیری می‌شود.

پاکسازی پوست

عسل یک ماده ی بسیار مفید برای پوست است که می‌تواند از ترشح بیش از حد چربی برروی آن جلوگیری کند. این ماده از مسدود شدن منافذ پوستی و حتی بروز آکنه و جوش جلوگیری کرده همچنین پوست را هیدراته نگه می‌دارد و سبب ترمیم سریع‌تر زخم‌ها و از بین بردن جای آن‌ها می‌شود.
ترکیب آبلیمو و شکر نیز همچون یک لایه‌بردار قوی عمل می‌کند و همین طور جای زخم‌ها و جوش‌ها را نیز از بین می‌برد.
جوش شیرین نیز دارای اثر لایه‌برداری بسیار قوی است که سبب از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌شود، آلودگی‌های پوست را می‌زداید و بدین ترتیب از بسته شدن منافذ پوستی و مشکلات به دنبال آن، جلوگیری می‌کند.
روغن زیتون و ماساژ دادن پوست صورت با آن، سبب ترمیم سلول‌های آسیب دیده‌ی پوست شده، باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و اثر پاک کنندگی بالایی دارد.

پاکسازی پوست

جوانه گندم به دلیل دارا بودن منابع سرشار ویتامین  E تاثیر بسیار شگرفی بر پوست و مو دارد. این ویتامین به عنوان ویتامین جوانی شناخته می‌شود. برای این منظور می‌توانید مقداری جوانه جو را با مقداری ماست کم‌چرب مخلوط کرده و آن را روی پوستتان قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد شست‌ و شو دهید. برای آنکه تاثیر این ماسک را افزایش دهید می‌توانید قبل از استفاده ماسک، صورتتان را با آب داغ بخور دهید.
برس کشیدن پوست البته بسیار آرایم و ملایم، یک روش ژاپنی است که  سبب دفع سموم از پوست شده و روشی مناسب برای پاکسازی پوست است.
ماسک نشاسته که از آرد نشاسته و آب تهییه می‌شود با اثر لایه برداری خود سلول‌های مرده پوستی را از بین برده و سبب شفاف شدن پوست می‌شود.
در سالن زیبایی رازمنا انواع خدمات پوست ارائه می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02634121 تماس بگیرید.

نظر جدید
0%